مهارت پاسخگویی به همسر، مهارتی که باید آموخت

همسرتان صحبتش را تمام می کند و شما خیلی خوب به صحبت هایش گوش داده اید، در پاسخ به صحبت های او چه باید بگویید؟ آیا باید شروع به پاسخگویی کنید؟ آیا حالا زمان ارائه راه حل است؟ مهارت پاسخگویی به همسر، مهارتی است که باید آن را بیاموزیم.

خوب شنیدن

در ابتدا باید به همسرتان بفهمانید که صحبت های او را خوب شنیده اید. بیان نکات مهم صحبت همسرتان از زبان شما، این احساس را به او منتقل می کند که برای حرف هایش ارزش قائل بوده اید و به آن گوش سپرده اید.

برای مرور صحبت های همسرتان می توانید از جملاتی نظیر: “خانم ببین این قسمت صحبت های شما را درست فهمیدم” استفاده کنید. این سوالات به شما و همسرتان کمک می کند که به یک فهم مشترک برسید و اگر دچار سوتفاهم شده اید این سوتفاهم برطرف شود.

شما با بیان و مرور صحبت های همسرتان نشان داده اید که به دنبال شنیدن و فهمیدن او هستید. همین موضوع شاید برای همسرتان کافی باشد و نیاز اصلی او را در گفتگو را برطرف کند. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد لحن شما هنگام گفتگو است. به لحن خود در هنگام صحبت با همسرتان باید بسیار توجه داشته باشید. نداشتن لحن مناسب و مرور سرسری صحبت های همسرتان که نشان از بی توجهی شما به صحبت اوست. نه تنها کمکی به گفتگو نمی کند بلکه موجب فاصله بیشتر زن و شوهر می شود.

جملات مناسب در هنگام پاسخگویی در مهارت پاسخگویی به همسر

پاسخگویی به همسر به نکته دیگری نیز نیاز دارد. و آن به کار بردن جملات مناسب در گفتگو است. از تکرار عبارت رسمی: “شما این را گفتید” پرهیز کنید. سعی کنید در بازگویی صحبت همسرتان خلاقیت به خرج دهید با بیان عبارت های مختلف مانند ” این طور که من شنیدم” یا “این طور که من متوجه شدم “و … به همسرتان نشان دهید او را عاشقانه شنیده اید. یادتان باشد هر چه بهتر صحبت همسرتان درک کنید، تنش در گفتگو کاهش می یاید. امیدوارم در یادگیری مهارت گفتگو با همسر موفق باشید.

 

با ما همراه باشید با سلسله مباحث مهارت های زندگی…

 

حجت الاسلام محمد حسین افشاری

, , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست