دومین گام مهارت حل مسئله: بارش فکری

مهارت حل مسئله

گام دوم: بارش فکری

مهارت حل مسئله

بعد از مشخص شدن دقیق مسئله و نیاز شما و همسرتان در گام اول حل مسئله، نوبت به ارائه راه حل می رسد. در ارائه راه حل نباید انتظار داشت سریع به جواب رسید. و به بهترین راه حل دست یافت.

اگر این گام را به خوبی بردارید. می تواند یک تبلور عقلانی را در رابطه‌ی خود با همسرتان ایجاد کنید. برای برداشتن این گام نباید بر روی راه حلی که به نظرتان درست است اصرار کنید. نباید از طرف مقابل انتظار داشته باشید. آن را بدون هیچ چون و چرایی بپذیرد. شاید راه حل بهتری وجود داشته باشد. که شما و همسرتان به آن فکر نکرده اید.

همه راه حل های ممکن را مطرح کنید . به این کار طوفان یا بارش فکری می گویند. یک لیست از تمام راه حل هایی که به ذهنتان می رسد تهیه کنید. لزومی ندارد این راه حل ها حتما اجرایی باشد، بلکه هر راه حلی که به ذهنتان می رسد را مطرح کنید.

آزادسازی ذهن از پیچ و خم ها

پس در ابتدای مهارت حل مسئله بیایید برای این که بهتر بتوانید بارش فکری کنید. خود را از هزارتوی مسئله خارج کنید و از بالا به مسئله نگاه کنید، ذهنتان را از هر قید و بندی رها کنید و هر راه حلی که به ذهنتان می رسد مطرح کنید.

قرار نیست بهترین راه حل را ارائه دهید بلکه باید تلاش کنید تا با کمک گرفتن از خلاقیتتان راه حل های را مطرح کنید که کمتر به آن توجه کرده اید. راه حل های خنده دار خود و همسرتان را دست کم نگیرید. این که شما و همسرتان نشسته اید و روی یک مسئله فکر می کنید و راه حل ارائه می دهید باعث رشد عقلی رابطه شما و همسرتان می شود.

یک بارش فکری خوب به شما و همسرتان کمک می کند تا رابطه تان را عاقلانه تر بکنید. از روش بارش فکری در حل هر مسئله ای حتی تربیت فرزند نیز می توانید استفاده کنید.

با ما همراه باشید با سلسله مباحث مهارت های زندگی….

حجت الاسلام محمد حسین افشاری

, , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست