آثار بدبینی در زندگی

۱. انزوا و غربت

انسان بدبین معمولاً در غربت و انزوا زندگی می کند چرا که هم خودش از دیگران فراری است و هم دیگران در صورت پی بردن به بدبینی او از او گریزانند لذا به مرور زمان دچار انزوا و تنهایی و بی حاصلی خواهد شد در صورتی که از تنهایی خویش هم لذتی نخواهد برد.

بدبینی
بدبینی

2. ترس و اضطراب از جامعه

انسان بدبین معمولاً از انسانها دیگر در هراس و ترس است می ترسد که با او حیله گری کنند  و او را بفریبند. فقط کافیست تصور کنید که یک انسان بدبین اطرافیانش را خائن می پندارد کسانی که خیانت نمی کنند، و در بسیاری از مواقع خیر خواه و هستند چه حسی به به چنین آدمی دست خواهد داد کسی که عزیزترین کسانش را خائن می پندارد چه آرامش روانی ای نخواهد داشت.

3. بی مهری

انسان بدبین طبیعتاً نمی تواند به اطرافیانش محبت کند چرا که نگاهش به آنها نگاه بسیار منفی و مخربی است متاسفانه چنین انسانهایی از چشیدن طعم محبت عاجزند به فرزندان شان و همسرش آن نیز بدون محبت و تشنه محبت رشد و نمو خود خواهند کرد.

اتفاقاً چنین انسانی دائماً در معرض خیانت واقع می شود چراکه با این نگاه دیگران را می بیند و دیگران و اطرافیانش به خاطر فقدان محبت از سوی او به راه های خطا کشیده خواهند شد.

از امیرالمومنین نقل است که غیرت بی جای مرد زن عفیفه را تبدیل به زن خطا کار میکند وای بر ما اگر معنای غیرت را نفهمیم و با بدبینی ها و بدگمانی های مان عزیزترین کسان مان را از دست بدهیم.

 

با ما همراه باشید با سلسله مباحث مهارت های زندگی….

حجت الاسلام محمد حسین افشاری

مطالب مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست